Nu har vi städat i klubbhuset, tränat och firat Valborg och allt fungerade över förväntan.
Nästa träning har vi nu på tisdag 7 maj kl. 17.30.
Meddela gärna att / om ni kommer. SES!
söndag 5 maj 2013
tisdag 23 april 2013
Nästa träning, möte , arbete etc
Nu är det dags igen!
Träningen gick bra efter att alla arbetat hårt för att få banan i skick. 12 hundar deltog i träningen.
På Valborgsmässoafton träffas vi för att fira Valborg. Vi startar med lite städning och om vädret tillåter så tänder vi en brasa på "skräpet". Alla tar med sig något att grilla och vi avslutar kvällen med grillning.
Program (ungefärligt)
Valborgsmässoafton Tisdag 30/4
Klockan 17.00 Dom som kan kommer till banan så städar vi klubbhuset
tillsammans.
1:a maj Onsdag 1/5
Träningen gick bra efter att alla arbetat hårt för att få banan i skick. 12 hundar deltog i träningen.
På Valborgsmässoafton träffas vi för att fira Valborg. Vi startar med lite städning och om vädret tillåter så tänder vi en brasa på "skräpet". Alla tar med sig något att grilla och vi avslutar kvällen med grillning.
Valborgsmässoafton Tisdag 30/4
Klockan 17.00 Dom som kan kommer till banan så städar vi klubbhuset
Klockan 19.00 Vi förbereder grillning och äter därefter egen mat och dryck
och förbereder kvällen.tillsammans.
1:a maj Onsdag 1/5
Klockan 10.00 Klubbmöte
- Se separat dagordning för mötet + SM Agenda
Klockan 11.30 Vi
förbereder och börjar träningen
Klockan 12.30 Vi äter
medhavd lunch
Klockan 13.15
Träningen fortsätter
Välkomna
måndag 15 april 2013
Premiär på banan.
På söndag 21 april är vi på banan för att ställa i ordning och kanske kunna träna efteråt.
Hoppas vi ses. Kl 11.00 är det som gäller.
Hoppas vi ses. Kl 11.00 är det som gäller.
onsdag 10 april 2013
Arbetsdagar m.m.
Vi har varit tvungna att ställa in vår första tävling: se brev skickat till HS.
Nu fokuserar vi på att få banan i ordning och på vårt SM 3-4/8
Vi föreslår följande datum:
21/4 kl 11.00 Arbete på banan
30/4 kan den som så önskar fira Valborg på banan kombinerat med arbete etc
1/5 kl 11.00 Arbete på banan, möte
Dessa dagar kombinerar vi i mån av intresse och möjlighet (bankonditionen) arbetet med träning.
Förslag till fortsatta träningstillfällen:
Onsdag 15/5 återkommer med klockslag
Onsdag 29/5
Hör av er vad ni tycker om ovanstående och vilka dagar ni kan komma.
Nu fokuserar vi på att få banan i ordning och på vårt SM 3-4/8
Vi föreslår följande datum:
21/4 kl 11.00 Arbete på banan
30/4 kan den som så önskar fira Valborg på banan kombinerat med arbete etc
1/5 kl 11.00 Arbete på banan, möte
Dessa dagar kombinerar vi i mån av intresse och möjlighet (bankonditionen) arbetet med träning.
Förslag till fortsatta träningstillfällen:
Onsdag 15/5 återkommer med klockslag
Onsdag 29/5
Hör av er vad ni tycker om ovanstående och vilka dagar ni kan komma.
Inställd tävling.
Meddelande skickat till HS idag från TiA.
Vi beklagar men Tingsryd/Asarums WR nödsakas att ställa in tävlingen den 4 maj.
Anledningen är den långvariga vintern som gör att banan inte
ännu är i tävlingsbart skick.
Många sektioner har inte kommit igång med sina träningar.
Vi har brist på egna funktionärer denna dag.
Veterinär och domarfrågan är inte heller lösta.
Vi beklagar detta men hälsar er varmt välkomna till vår bana för att
deltaga i SM 3-4 augusti.
Vi beklagar men Tingsryd/Asarums WR nödsakas att ställa in tävlingen den 4 maj.
Anledningen är den långvariga vintern som gör att banan inte
ännu är i tävlingsbart skick.
Många sektioner har inte kommit igång med sina träningar.
Vi har brist på egna funktionärer denna dag.
Veterinär och domarfrågan är inte heller lösta.
Vi beklagar detta men hälsar er varmt välkomna till vår bana för att
deltaga i SM 3-4 augusti.
tisdag 22 januari 2013
ÅRSMÖTE TIA 2013
TIAs årsmöte blir lördagen den 16 februari klockan 12.00
hemma hos Bengt o Aann-Christine.
Kallelse och dagordning har mailats ut.
onsdag 2 januari 2013
GOTT NYTT ÅR Årsmöte TIA 2013
Förslag till datum för årsmötet
Söndagen den 10 februari 2013 klockan 12.00 (LC södra har årsmöte den 9/2)
Lördagen den 16 februari klockan 12.00
Hör av er om vilken dag som inte går eller vilken som är bäst för er.
Söndagen den 10 februari 2013 klockan 12.00 (LC södra har årsmöte den 9/2)
Lördagen den 16 februari klockan 12.00
Hör av er om vilken dag som inte går eller vilken som är bäst för er.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)