lördag 12 november 2011

Resultat KM 12/11 i Asarum


Hanar
1  Daigo vd Waterram
2. Speedpartners A Ben Nevis
3. Speedpartners A Boomerang
4. Nanick´s And Jacky´s Patchy
5. Grändens Mc Adam
6. Nanick´s And Jacky´s Rascal
Tikar
1. Emmaline´s DS Svea Viking
2. Speedpartners A Black Sheep
3. Nanick´s And Jacky´s Honey
4. Inner Circels Beige Beauty
Grändens Juno startade från öppen bur.

                                                            KLUBBMÄSTARE 2011
                                    Emmalines  DS Svea Viking och Daigo vd Waterram

måndag 24 oktober 2011

12 November - Klubbmästerskap, träning, prova på och klubbmöte.

LÖRDAGEN 12 NOVEMBER 2011
10.00 Vi ställer i ordning banan för KM m.m.
11.00 Alla hundar som kan springa från bur springer 2 och 2 på tid.
          Vi låter tikar och hanar tävla var för sig.
          Träning och Prova på.
12.00 Vi pausar och fikar
13.00 Vi korar bland licencierade hundar Klubbmästare HANAR och TIKAR genom att
           de 4 snabbaste hundarna i respektive kön springer A-finaler. Övriga hundar springer
           i klasser indelade 2 och 2.
14.00  Efter KM är alla välkomna hem till familjen Held på Guö för en bit mat och Klubbmöte.
           Vi bor på Guövägen 82 i Trensum C:a 10 km från banan.
Anmälan till KM, träning och prova på m.m senast SÖNDAGEN DEN 6/11 KLOCKAN 20.00
Bengt Held
0454-89432
0708-524469
bengtheld@hotmail.com
VÄLKOMNA

måndag 10 oktober 2011

Inget KM den 23/10

Intresset verkar inte så stort för ett KM den 23/10.
Vi provar istället med en träningsdag med möte och kanske någon form av KM om intresse
finns LÖRDAGEN den 12 november klockan 11.00.
Boka in dagen.
Mer info kommer.
Bengt

söndag 11 september 2011

Många av klubbens hundar i finaler i Kalmar

King vann B-finalen på 9.89
Boomis 3:a i B-finalen på 9.98
Svea 2:a i C-finalen på 10.20
Konny 2:a i D-finalen på 10.50
Laika 2:a i E finalen på 10.83
Trillik 4:a i E-finalen på 11.33
Nevis utslagen i A-semi på 9.93
Gandalf utslagen i B semi på 10.11
Macke utslagen i C semi på 10.29

fredag 2 september 2011

Kommande träningar m.m.

Då det vid onsdagens träning konstaterades att det snabbt blir mörkt
om kvällarna är det svårt att ha vardagsträningar.
Vi provar med en träning onsdagen den 21 september klockan 17.00
Det finns ett förslag om att ha ett klubbmästerskap och ett klubbmöte
söndagen den 23 oktober klockan 11.00. Kom gärna med synpunkter.
Bengt

onsdag 24 augusti 2011

Vinnarfoton och resultat

hittar du under fliken Tävlingsresultat.
KLICKA PÅ BILDEN SÅ BLIR DEN STÖRRE