tisdag 23 juli 2013

Träning onsdag 24/7 o torsdag 1/8

Nästa träning i morgon onsdag 24/7 klockan 17.30
Våra hundar springer nog inte då de slet upp sina trampdynor på
LC i Ljungbyhed i söndags.

Träningen nästa onsdag ställer vi in.
Vill någon träna får det bli på torsdagskvällen då vi skall montera
och prova anläggningen inför SM helgen
Hör av er som vanligt.
Bengt

måndag 15 juli 2013

Tidsprogram för Whippet race SM


SM medalj 2013

Programmet finns nu utlagt under fliken Whippet Race SM
68 hundar har anmält intresse av att tävla och 75 små och stora
hussar och mattar vill äta vildsvin eller något alternativ.
Mer information kommer.

tisdag 9 juli 2013

Inställd träning

Träningen är inställd
onsdagen den 10/7

Nästa träning onsdagen den 17/7
klockan 17.30

onsdag 19 juni 2013

TRÄNINGAR SOMMAREN 2013

Vi tränar onsdagar klockan 17.30 under juni och juli om inte annat meddelas här.
Anmäl senast kvällen innan om du kommer.

torsdag 30 maj 2013

Whippet Race SM 2013


TINGSRYD/ASARUMS WHIPPETRACE

 
SM 2013
 
Välkomna till SM för Whippet Race den 3 och 4 augusti
 

Veterinärbesiktning den 3 augusti från kl. 9,00, första start ca kl. 10,30

 

 

SM är öppet för alla whippets med racelicens. Whippet Race tävlingsregler tillämpas med följande undantag:

 

·         Hanhundar och tikar tävlar var för sig.

·         Tävlingarna inleds första dagen med tre försöksheat. Tiden från de två snabbaste heaten räknas samman för placering i semifinalen.

·         Lottning till bur till semifinalerna och finalerna, sker genom att varje ägare/ansvarig för den deltagande hunden får dra en lott.

·         Samtliga hundar går till final.  Samtliga får poäng för Whippet Race enligt gällande skala.

·         Startavgiften är 100 kronor. Betalas på tävlingsdagen.

·         ANMÄLAN GÖRS AV DEN TÄVLANDE DIREKT TILL NEDANSTÅENDE ADRESS

 

 

Anmälan skickas till:                                                      

Ann-Christine Held                                      eller via mail

Guövägen 82                                                 ann-christineheld@hotmail.com

374 96 Trensum                                          OBS att du ska få en kvittens när anmälan kommit fram.

 

Sista anmälningsdag är den 3 juli men vi uppskattar om du anmäler dig så tidigt som möjligt.

Hundar som klarar sin licens i Norrköping den 13/7 kan efteranmälas senast den 15/7

Anmälningsblankett kommer även att finnas på vår hemsida. Gå in på www.whippetrace.nu eller klicka på TIA så hittar du rubriken SM 2013.

 

TREVLIGT TILLSAMMANS!

På lördagskvällen den 3:e äter vi grillat vildsvin och har det trevligt tillsammans. Middagen inkl. ”svagt dricka” kostar 125 kronor för vuxna, 60 kronor för barn mellan 10 och 16 år och barn under 10 år äter gratis. Fyll i på anmälningsblanketten hur många som kommer. Observera att anmälan till grillbuffén är bindande. Där kan du också ange om du vill ha vegetariskt alternativ/specialkost.

Ta med egna bord och stolar till kvällens middag!

Vi kommer att bjuda på fika på fredagskvällen. Anmäl om du kommer till fikat under övrigt på blanketten.

 

ÖVERNATTNING!

Det kostar 25 per dygn att ställa upp husvagn/husbil vid banan. El finns ej.

 

 

SPONSORER EFTERLYSES!!!

Med tanke på att alla hundar går till final behövs det många priser. Sektioner, kennlar, företag och enskilda är välkomna att bidra till prisbordet, gärna till en hel finalklass (4 st. priser). Hör gärna av dig redan nu till Ann-Christine Held ann-christineheld@hotmail.com om du vill skänka priser.

 

Välkomna önskar vi i TIA sektionen!

 

Bengt Held

Tel. 0454-89432 , mobil 0734-343339

 

måndag 27 maj 2013

Träning onsdag kväll. 17.30. Vi ska också ha ett litet "SM" möte.

Glöm inte heller att anmäla senast torsdag kväll 20.00
om ni tänker tävla WR i Kalmar den 6 juni.
Anmälan till Ann-Christine Held.